http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Amarah Mengatasi Segalanya
10/25/2009 03:18:00 PTG | Author: yus_anakmelayu
Bismillah pemula kalam agar apa yang dicoret ini tidak melencong dan tersesat jauh.
Assalamualaikum.
Banyak juga blog yang telah aku telusuri semenjak Laman Hakiki ini dicipta. Menarik belaka blog yang ada.
Pada pemerhatian aku, ada satu perkara yang sukar untuk penulis blog melepaskan diri iaitu menulis sesuatu yang mampu mengguris hati pihak lain samada dalam keadaan sedar atau tidak. Aku juga tidak terkecuali.
Bagi diri aku ada dua sebab sahaja mengapa perkara ini terjadi. Yang pertama, sememangnya sesuatu artikel itu sengaja diwujudkan untuk membuat sesiapa sahaja tidak senang duduk dan yang kedua, kemungkinan penggunaan perkataan atau diksi yang kurang tepat bagi mewakili maksud yang disampaikan sehingga orang yang membaca tersalah tafsir.
Pagi pembaca blog(termasuk aku), mungkin panduan ini agak relevan;

1) Bersifat terbuka
2) Menyelidik dengan lebih telus sebelum menghakimi
3) Gunakanlah blog sebagai pentas untuk berkawan, bukannya mencari lawan.

Assalamualaikum.
|
This entry was posted on 10/25/2009 03:18:00 PTG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pandangan Sahabat Laman: