http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Kisah Biasa Aku (Bahagian ke-3)
3/19/2010 02:16:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Kembali membicarakan kisah aku
Kisah biasa mengisi masa
Jangan baca andai tidak bisa
Jangan cerca andai bukan selera
Kisah aku kisah biasa hanya untuk aku
Juga teman yang sudi meluang masa

Dia.. Siapa dia sebenarnya
Sehingga mampu membuat aku menulis
begini panjang sehingga edisi ketiga
Wanita biasa, agamanya sekapal dengan kita
Santunnya juga seperti wanita Melayu kini
Satu perkara yang mencuri pandangan mataku
Dia sangat kuat!
Hidup dalam keadaan yang sentiasa menekan
Jika aku di sana sudah pasti aku tertewas
Dia... masih mampu tersenyum

Malam itu aku kecewa
Mendengar kata setangkas kilat mencucuk kalbu
Membuncah hati jadi serba kaku, bisu, keliru
Cuba mentafsir kehendak sebenarnya
Perlakuan tak seiring perkataan
Memaksa aku memaksa
Akhirnya....

Pagi semalam aku duduk berteleku
Dua kali tujuh ayat selesai dengan dua salam
Kini kitab suci terbuka di telapakku
Mencari kekuatan, ketenangan, keyakinan...
Benar... aku sangat goyah...
Perlahan benar bacaanku
Tersekat kekuatanku dibalik ujianNya
Mujur aku sendiri
Titis hujan jatuh sedikit demi sedikit
Setitik berselang sendu
Sehelai diselak bersama lagu tangis
Aku kini tak mampu berbuat apa-apa

Pembaca budiman
Tidak perlulah ketawa sinis
Jangan melihat aku lelaki yang lemah
Aku yakin kamu juga pasti merasai
Apa yang tersedia di sini
Bukan hanya untuk aku
Untuk semua yang tiba-tiba merasakan
Sudah terserempak "Ratu"
Aku benar-benar berjumpa "Ratu"
Tak mampu melangkah lagi
Kisah biasa aku tak usai di sini
Usia masih panjang(dengan izinNya)
Belajar jadi sabar
Andai benar "Ratu" ini memang aku yang punya
Takkan kubiarkan begitu sahaja
Menanti pasti......
|
This entry was posted on 3/19/2010 02:16:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pandangan Sahabat Laman: