http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Kisah Biasa Aku (Bahagian Kedua)
3/18/2010 11:47:00 PTG | Author: yus_anakmelayu
Sudah kukatakan
Kisah ini meruntun jiwa aku
Pembaca budiman jangan cepat mentafsir
Kisah biasa aku bukan kisah bahagia
Walau belum ada penghujungnya

Saban hari rasa terjalin sendiri
Dianyam kemesraan dan keceriaan
Aku menunggu, dia apatah lagi
Laksana tren yang tidak pernah melewati waktu
Saat itu pasti hadir, singgah, dan bertamu
Diangkat dan mengangkat
dipuji dan memuji
Merajuk dan terpujuk
Sukar melepaskan waktu-waktu singkat itu


Ada satu perkara yang aku sengaja lewatkan
Menceritakan secara samar, kabur, dan berkias
Kisah lama yang sukar untuk dibuang
Menjadi ketakutannya sepanjang masa
Kerana kisah duka ini dia terseksa
Menanggung siksa memakan diri
Satu saat aku sangat tersentuh
Taat benar dia menghargai kepercayaannya
Bersungguh benar dia mempertahankan miliknya
Masa silam harta berharga
Mustahil berganti dengan janji waktu hadapan yang aku bawa
Paling tidak untuk waktu sesingkat ini

Akur satu jalan terbaik
Wanita sesetia ini yang aku cari
Mengikat sepenuh percaya pada sandarannya
Tidak susah untuk sabar seketika
Satu ketika dirasakan sangat hampir
Dan satu saat kembali menjauhi
Kisah ini takkan berakhir begini
Aku tak mungkin membiarkannya jadi begini
Kisah biasa aku akan bersambung lagi
Kerana untuk meneruskannya terus-terusan
Sukar... titis air mata mengiringi...
Pembaca benarkan aku mengumpul semula kekuatan
Kita bertemu di edisi ketiga
Salam bahagia...
|
This entry was posted on 3/18/2010 11:47:00 PTG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pandangan Sahabat Laman: