http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Esok
4/28/2009 06:24:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Assalamualaikum...

Esok bakal berlangsung pepriksaan bagi matapelajaran Pemerolehan Bahasa Melayu(Psikolinguistik). Agak berat apabila terpaksa menghabiskan 14 bab dalam satu hari! Aku sesungguhnya tidak bersedia dengan peperiksaan kali ini. Tidak ada orang lain yang boleh aku salahkan melainkan diri aku sendiri. Terlalu asyik dengan perkara-perkara yang bersifat "sampingan". Bila aku suarakan perkara ini kepada sahabat aku, jawabannya mudah; "biasalah, hidup mahasiswa memang macam ini".

Aku masih lagi tercari-cari semangat untuk belajar malam ini. Ya Allah, sedarkanlah hambaMu ini daripada lamunan mimpi yang memabukkan. Sedarkan aku untuk mengingati kembali bahawa aku punya keluarga yang harus aku bela selepas keluar dari institut pengajian tinggi ini. Sedarkan aku bahawa ilmu yang aku tuntut ini ikhlas keranaMu ya Allah.

Sahabat semua, doakan kecemerlangan aku dalam hidup ini dan juga di akhirat kelak. Buat si pengembara, masih banyak yang perlu anda lalui sebelum dapat selesa bersandar di pohon ara yang rimbun.

Assalamualaikum...
|
This entry was posted on 4/28/2009 06:24:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pandangan Sahabat Laman: