http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Lailafillah Sahabat
4/17/2009 10:52:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Aku kata aku sesat
Lailafillah kata aku hebat
Aku kata aku hilang semangat
Lailafillah kata aku berbakat
Sesungguhnya lailafillah sahabat

Saat tembok keyakinanku mula runtuh
Dia tampal dengan simen iman
Saat tali jiwaku hampir putus
Sahabat ini pintal dengan tali Islam
Sesungguhnya Lailafillah sahabat

Terima kasih sahabat
Sudi mengangkat ukhuwah ini
Setinggi pekertimu
Sesungguhnya Lailafillah sahabat

yus_anakmelayu (18 April 2009 - Dayasari)
Terima kasih sahabat...
|
This entry was posted on 4/17/2009 10:52:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Pandangan Sahabat Laman:

On 17 April 2009 pada 1:22 PTG , lailafillah berkata...

"tidak sempurna iman seseorang selagi mane kamu tdk mengasihi saudara kamu sprt mana kamu mengasihi diri kamu sendiri.."
(hadith)
kite saudara seislam..takkan melemahkan dan memandg rendah pd saudara seislam yang lain..
ini gune sahabat..menaik semangat saat kite jatuh,susah..
senang mendapat kawan..tp..bukan senang utk mendapat sahabat..

 
On 17 April 2009 pada 6:18 PTG , MawarAsyikin berkata...

benarlah kata saudari ini "tidak sempurna iman seseorang selagi mane kamu tdk mengasihi saudara kamu sprt mana kamu mengasihi diri kamu sendiri.."

Teman,
terima kasih teman
kerna pada saat itu
Allah telah menghantar kamu...
untuk menyelamatkan aku..
dari perangkap sang buaya sekalian..
Terima kasih teman
walaupun hubungan kita hanya sementara
aku sedar bahawa aku
tidak layak menjadi temanmu
apatah lagi menjadi lebih dari seorang teman...
Terima kasih teman
kerna pada waktu itu
memberi ruang padaku
untuk menduduki di ruang hatimu
walaupun hanya sementara...
terima kasih teman
diwaktu ini
sang buaya sekalian
gembira tak terkata
berpesta disana-sini
tatkala melihat aku...
jatuh lagi...
mungkin aku ditakdirkan untuk
berteman dengan mereka
sang buaya sekalian..
benarlah kata orang
seseorang yang baik hanya ditakdirkan untuk berteman
dengan yang baik-baik sahaja...
Terima kasih teman
walaupun pada saat itu
aku gembira kerna
menemui seorang teman
yang bisa membawa aku
ke jalan yang lurus...
bak kata orang
kegembiraan hanya bersifat sementara...
akhirnya kedukaan jua menemani diri...
entah mana silapnya...
TERIMA KASIH TEMAN...

 
On 30 Oktober 2009 pada 12:08 PTG , yus_anakmelayu berkata...

Aku membuat satu keputusan bukan berdasarkan kemahuanku,
Aku membuat keputusan berdasarkan jangkaanku,
5 atau 10 tahun akan datang,
Apa akan jadi pada aku?
Apa akan jadi pada kamu?
Apa akan jadi pada kita?
Tali yang terputus bukan tidak berguna,
Kadang-kala sengaja diputuskan untuk memudahkan kerja.