http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
Kenali Yusrizam Bin Ibrahim
4/09/2009 05:27:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Assalamualaikum...
Coretan ini ditulis bagi memenuhi kehendak seorang rakan yang sama-sama melayari blog. Perbezaannya, blog saya dalam nada yang agak serius manakala blog sahabat saya ini agak santai dan melucukan. Saya telah di'tag'oleh kak Tipah untuk menjawab beberapa soalan yang bagi saya, berbunyi 'nakal'. =) Izinkan saya berbahasa pasar.

1) Nama Timangan Aku

Teringat zaman kecik-kecik dulu sedara mare aku panggil aku "yoyo" sebab aku ni bak kate orang pahang, 'nano' ataupun takleh duk diam.
kalau ikutkan name aku dalam i/c mak ayah letakkan aku name yusrizam bin ibrahim. semua adik beradik aku bermula dengan name yusri. yusrizal, yusrina, yusrini, yusrizam, yusrianna, yusrita, yusrimawati, yusrinani, yusrinaldi, dan yusriman. Kalau kat umah, keluarga aku panggil aku izam. mudah dan berbeza. kalau panggil yus, alamatnye semua adik2 aku datang, he.he... kat sekolah, kat universiti, atau dimana-mana sahaja aku berada selain rumah aku orang panggil aku yus. jangan sesekali panggil aku yusri k! geli geleman aku mendengornye, macam artis plak.

2) Anda Seorang yang...

Sabar(mungkin). member2 aku yang cakap macam tu, sebab diorang kate payah nk tengok aku marah.
Aku jugak seorang yang sangat mementingkan apa jugak yng bersangkut paut dengan "Melayu".

3)Insan teristimewa, ceritakan mengapa

mak ayah - melahir dan membesarkan
koibito - berkongsi suka duka

4)Lagu kesukaan

"aku Ingin Kamu" drp kumpulan Romance
"I'm Yours" drp Jason Myraz

5)Makanan Kegemaran

Sama macam kak Tipah, yang pedas-pedas saja.he..he.. selalunya cili api tu wat ulam baru mahsyuk. =p

6)Warna kesukaan

putih, hitam, kelabu, dan biru gelap

7)3 benda wajib dalam beg

pen, buku tulis, dan sweater. =)

8) kali terakhir menangis. kenapa?

7 Mac 2009
Masa tu mata aku pedih apabila ditembak dengan gas pemedih mata oleh FRU ketika turun beramai-ramai untuk membantah PPSMI. Hidup bahasa, hidup bangsa!

9)Tag 6 Rakan yang lain

1. Ekin
2. Diana
3. Ali Asyraf
4. Maisarah Razali
5. Abdul Shukor
6. Faisal Tehrani(kalau die baca, he..he..)
|
This entry was posted on 4/09/2009 05:27:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Pandangan Sahabat Laman:

On 9 April 2009 8:31 PG , tipahvogue berkata...

sesekali berbahasa santai, nampak kelainannya! ahakss...

neway, tq adikku ya sbb sudi jawab tag dari akak! :D

 
On 11 April 2009 7:41 PG , lailafillah berkata...

salam..jadi enta pegi waktu pebantahan PPSIM tu..hebat..bagus..same2 kite jage bahasa bangsa..sampai hati dorg wat camtu..pemimpin sprt ini ke yg perlu dikagumi..sanggup menyakiti rakyat..hm..jgn nangis lagi yer^^

 
On 13 April 2009 3:22 PG , ~*indiedarLing*~ berkata...

favourite color, bukan merah erk..??hehe..!