http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
MAHATHIR PEJUANG ATAU PETUALANG??
11/11/2008 10:08:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Macam berat je kan tajuk yang aku pilih ni. tetapi, perkara inilah yang bermain dalam fikiran aku sejak dua tiga hari ni... entah, kenapa baru-baru ini terlalu banyak pihak yang cuba mempertikaikan sumbangan oleh mantan perdana menteri kita ini. Aku bercakap bukan dalam konteks politik. aku tak boleh kate yang aku menyebelahi che det yang sorang ni. tapi bagi aku agak kurang manis jika kita melihat keburukan seseorang tanpa mengambil kira jasanya yang telah kita 'makan'. Baru-baru ini aku ke beijing, ade seorang profesor disana, profesor Wu namanya. Beliau ade cakap, Mahathir ini adalah satu-satunya tokoh pemimpin yang sangat dipandang tinggi oleh negara China kerana menyokong hak China ke atas Taiwan dan Hong Kong. banyak jugak persoalan yang timbul, kalau orang luar boleh menghargai pemimpin kita, kenapa kita seolah-olah cuba menghapuskan nama Mahathir dalam lipatan sejarah tokoh Malaysia?
|
This entry was posted on 11/11/2008 10:08:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pandangan Sahabat Laman: