http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/STIDKLut6QI/AAAAAAAAAsI/cBo6xn7s-
SALAM PERKENALAN
11/04/2008 07:55:00 PG | Author: yus_anakmelayu
Assalamualaikum...
Salam perkenalan buat semua... hari ini, tanggal 4 November 2008 hari kelahiran bagi blog laman hakiki ini. Aku doakan blog ini akan jadi landasan terbaik aku merungkai dan meluahkan apa sahaja yang aku rasa perlu.

Untuk sesiapa yang tidak mengenali aku, aku Yusrizam Bin Ibrahim, anak kelahiran negeri Pahang yang kini sedang menuntut dalam jurusan bahasa Melayu di Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya. Berusia 22 tahun(15/12/1986), aku memiliki 10 orang adik beradik dan dilahirkan dalam keluarga yang sangat sederhana. Sangat cenderung melibatkan diri dalam aktiviti yang lasak. Kalau zaman skolah dulu, aku sangat berminat dengan permainan hoki. Sejak dari tingkatan dua hingga ke tingkatan enam mewakili sekolah, lebih dari itu tak pernah nak lepas-lepas, he..he.. aku jugak masuk Taekwondo. Sempatla pakai talipingang biru 2. Aku juga seorang pengawas pusat sumber sekolah(ketua pengawas), juga ketua editor majalah sekolah, dan presiden kelab bimbingan dan kaunseling. Satu lagi terlupa, ketua rumah sukan(rumah merah), he..he.. itu zaman skolah la.. lupe lak nak bagitau.. aku dulu skolah kat SMK Paya Besar, Kuantan, Pahang. Dari tingkatan 1 sampailah ke tingkatan enam. pendek kata, sebut je name yus, cikgu2 memang dah kenal la, sampai naik muak dah dengar name yus.. ha..ha..
skolah rendah plak tak banyak kenangan. aku mula skolah kat SRJK(C) Rompin, Rompin, Pahang... pastu bile pindah ke kuantan, aku dan lah jugak skolah kat SRJK(C) Chung Ching seminggu(name je skolah china, sepatah haram tak reti cakap china =p). last skali aku skolah kat SK Permatang Badak, Kuantan... terima kasih buat semua guru yang mengajar aku, antara yang masih aku ingat.... skolah rendah > cikgu Nasimah, Cikgu Hashimah, Cikgu Zauwyah, Cikgu Zubaiah, Cikgu Rohaya, Cikgu Rizal, Ustaz Halim, dan lain2... skolah menengah plak > Cikgu Norida Adura, Ustazah Sy. Noraiham, puan Rohani(mak ani), sir hiew siaw tek, puan Melati, Puan haniliza, ustazah Junaidah dan lain2(maaf buat cikgu yang tak disebut namanya). zaman persekolahan tentunya zaman yang indah untuk aku ingati. mengingati pulak member2 skolah...
mase aku skolah rendah dlu, ade dua tiga orang yang jadi member baik... shahdan ghaffar, hamizi anak cikgu rohaya, syed amirul dll. ade yang skarang satu universiti ngan aku pun ade, he..he. macam rabia'ah.. tak sangka plak.. keep in touch k =) skolah menegah plak kawan baik aku sape yek? takde yang betul2 rapat =( tapi kawan tetap kawan.. ramai je.. hiszahar, rhoni, hapiz krepek, taufiq, faisal, syukri, amir firdaus, bip, harris, fatah, sobri, nadiah, fatin, chik, lynn, kelly, suhaili, ainsyah, asiah, dan ramai lagi(maap jugak kalau ade yang tak disebut) lupe nak sebut plak.. azzah, ha..ha.. sorry azzah, tak teringat td... =p dan.. syuhada... terima kasih buat yang sudi berkawan dengan aku yang tak punya apa2 ni... aku sangat bersyukur dengan Allah SWT kerana dikurniakan dengan ramai sahabat....

Pertama kali menjejakkan kaki ke Universiti Malaya(dah tak ingat tarikh, tapi tahun 2006), agak kaget dan sedikit gemuruh... apatah lagi banyak pihak yang kata UM ni universiti terbaik di Malaysia... betul atau tak aku tak tau... aku ditempatkan di Kolej Kediaman Tun Ahmad Zaidi... ingat lagi mase tu mak ngan abang aku yang teman... sampai2 je dengar pengetua kolej bagi ucapan... bersambung akan datang...
|
This entry was posted on 11/04/2008 07:55:00 PG and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 Pandangan Sahabat Laman:

On 4 November 2008 9:49 PTG , mysarah berkata...

kalau nk tulis bg abis la...penat ex-PM ni baca....adui...kui kui...pasni sambung tau...haha...